måndag 26 oktober 2015

Hur man botar en feminist



Nanna Johansson gör sitt bästa för att passa in i det svenska samhället. Hon nätdejtar, skriver konstruktiva tips på Moderaternas hemsida och svarar på Platsbankens annonser, men hur hon än gör blir det fel. Frågan är om det är hon som borde förändras, eller det samhälle som anser att kvinnor behöver särskilda tjejpennor och att feminister botas med kuk.

Omdöme: 
Nanna Johansson är extremt bra på att rita roliga serier där budskapet framgår tydligt. Och det uppskattar jag, det var det allra bästa med boken och drog upp betyget rejält. Det jag uppskattar mindre, och faktiskt inte förstår det roliga i är när hon skickar in konstiga jobbansökningar och verkligen stör helt oskyldiga företag?!
Undrar även varför hon gick med i en dejtingsida för att enbart driva med män. Jag vet inte, jag har nog inte samma humor som henne helt enkelt.
Så jag vet inte riktigt vart hon vill komma med boken, visst var det några roliga bitar men mest flamsande och vad som kändes som utfyllnader.

Omdöme: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar