söndag 4 oktober 2015

Änglar i mitt hår

A book based on a true story


Handling: Lorna har så länge hon kan minnas sett änglar och de har ständigt varit hennes vänner, följeslagare och vägledare. Nu berättar hon historien om sitt liv och vi får möta änglarna från andevärlden, som hon menar alltid finns omkring oss. 
Under många år trodde hon att alla andra också kunde se det hon såg, men änglarna sa till henne att det skulle vara deras hemlighet. Det är först nu, med den här boken, som hon för allra första gången berättar om mycket av det hon har sett genom åren.
I Änglar i mitt hår får vi följa Lornas liv med änglarna och hennes önskan är att alla som läser den här boken ska upptäcka att de inte är ensamma, att det alltid finns en skyddsängel vid deras sida för att hjälpa dem oavsett vilka svårigheter de hamnar i.  

Författare: Lorna Byrne

Omdöme: Jag tyckte om den här boken väldigt mycket! Men jag tror att man måste vara väldigt öppen och kanske till och med ha en tro på Gud för att ta den seriöst. Till och med för mig var det svårt och jag kom på mig själv med att tänka att hon kanske bara är psykstörd. Fast sedan skämdes jag direkt för att jag tänkte så, för enligt mig är det väl självklart att änglar finns och det som Lorna är upplever är fantastiskt men även tungt. Det enda minuset var att den var svårläst ibland på grund utav det flummiga sättet hon skriver på, men jag antar att hon hade så väldigt många tankar att få fram så det inte var helt lätt. 

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar