lördag 25 juli 2015

Hemligheter (Pretty little liars bok 2)

Del 2 i Pretty Little Liars serien


Författare: Sara Shepard

Handling: Signaturen A fortsätter trakassera de forna bästisarna, Spencer, Aria, Emily och Hanna.
Nu återfinns Alisons döda kropp nergrävd i en trädgård och A verkar veta ALLT. Om det inte var Alison som skickade alla dessa hotfulla meddelanden vem kan det då vara?
På grund av en olycka de alla varit inblandade i och tystat ner vågar de nu inte gå till polisen eller ens berätta för någon förälder. Istället tvingas de allt djupare in i en härva av lögner och mörka hemligheter. Och svårast av allt - de måste försöka lita på varandra igen.

Omdöme: Jag var så glad att jag fastnat för bokserien eftersom tv-serien tappade stinget. Jag tänkte att då kommer jag ju i alla fall få veta hur det går. Men redan i bok två är saker väldigt annorlunda från det jag sett, vilket är både bra och dåligt. Jag tycker att det fortfarande är tillräckligt spännande för att vilja läsa vidare på serien.

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar