söndag 26 april 2015

Mumin och det lilla spöket

A book with nonhuman characters



Handling: Mumintrollet kan inte sova. Han hör konstiga ljud och vart han är tittar är det alldeles mörkt. Men det värsta är att han hör små fötter tassa runt i rummet. Då får Snorkfröken en idé: Enda sättet att bli av med sin rädsla är att visa hur modig man faktiskt är.

Författare: Tove Jansson

Omdöme: Åh, det var mysigt att läsa en barnbok! Jag tänkte på när min syster var liten och jag brukade läsa för henne så jag fick lust att läsa högt ur boken! Och det går ju inte att ogilla Mumin. Mumin är bäst! Även fast jag inte tyckte historien var så genomtänkt att läsa för en småtting. Slutet var helt okej men jag tror ändå att boken skulle trigga igång spökrädsla för barn.

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar