söndag 26 april 2015

Kontorsninja

Alltså jag blir less. Det här är andra gången jag misslyckas med att hitta en rolig bok till utmaningen. Snälla, om någon har en otroligt rolig bok ni har läst, TIPSA MIG så jag kan gå vidare i livet.



Handling: Jens Jansen är trött på sitt liv och sitt jobb som mellanchef. Inte så att vill uppåt i hierarkierna eller förverkliga sig själv. Tvärtom. Han vill sluta göra karriär. Han vill ge upp det liv vi alla lever.Efter att ha gått igenom sin livssituation kommer han fram till den självklara lösningen på problemet. Han ska göra allt i sin makt för att försvinna.Jens Jansen börjar leva ett liv med bakvänd dygnsrytm mellan innertak och yttertak på kontoret. Han äter personalens kvarglömda lunchlådor och dricker kaffe från automaten.Till en början saknar ingen honom. Men så börjar fler och fler undra var han är. Elisabeth Pukka undrar om han är på rymmen. Hans flickvän Marie börjar misstänka att han begått självmord. Och kontorsidioten Stefan York är fullständigt övertygad om att Jens har blivit mördad

Författare: Lars Berge

Omdöme: Oj vad svårt att betygsätta! För den var ju inte direkt tråkig, och jag skulle inte kalla den dålig heller. Kanske menlös och aningens ointressant. Det var ju lite kul att läsa vidare och få veta vilken knäppheter Jens skulle hitta på härnäst, men det blev mera osammanhängande ju längre man kom. När jag hade läst exakt halva tänkte jag; Va, det har ju inte hänt något vettigt ännu! Och rolig var den inte. Jag kände på något sätt ett allvar snarare. Ett ifrågasättande av det liv vi flesta lever och strävar efter. Men lättläst var den, jag ångrar inget.

Betyg: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar