söndag 22 mars 2015

Katherine teorin

Den här boken hör inte till utmaningen, jag var bara så pepp på att läsa den eftersom John Greens andra var så bra.


Handling: Colin befinner sig i ingenmanslandet mellan tonår och vuxen. Och hans hjärta har nyligen krossats. Igen.
Han har dejtat, och blivit dumpad av, 19 Katherine. I kölvatten av K-19-katastrofen drar Colin, ett anagramfanatiskt före detta underbarn, ut på en road trip med sin (enda) kompis Hassan.
Med 10000 dollar i fickan och ett vildsvin i hasorna, bestämmer sig Colin för att formulera en matematisk teori som ska kunna förutse hans nästa förhållande, hämnas de som dumpat honom och varna honom för framtida kärlekskatastrofer.

Författare: John Green

Omdöme: Vilken besvikelse! Det känns inte ens som att den är skriven av samma person som de två andra jag läst. Den var rörig, förvirrande med matten och jag kunde verkligen inte känna att det fanns någon story att följa. Som min syster sa så känns den som en sämre upplaga utav Pappersstäder. Det här var verkligen en ointressant bok för min del.

Betyg: 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar