söndag 22 mars 2015

Babyrace

Ännu en bok som går utanför utmaningen jag håller på med, haha! Jag har råkat hitta en del såna böcker nu.


Handling: Som matstylist inom reklambranschen har Sandra knappt tid att träffa sina kompisar. Chansen att träffa en man är ännu mindre. Men den biologiska klockan tickar obönhörligt i bakgrunden.

Under en middag hos bästisen Emily börjar de två tjejerna erkänna att de faktiskt båda är ganska sugna på det där med barn. Några timmar, och många glas, senare utbrister Emily: Vet du? Vi ska ha ett babyrace. Den som blir på smällen först vinner!

Författare: Katerina Janouch

Omdöme: Jag gillar verkligen storyn. Den kunde ha gjorts så bra. Men boken förstörs av de 2 extremt IQ-befriade fjollorna som boken handlar om. Om huvudpersonerna hade varit i 17-20 års åldern kunde jag ha köpt deras beteende, men det här är faktiskt vuxna kvinnor i 30-års åldern som är SÅ pinsamma och dumma att jag ibland var tvungen att hoppa över sidor för att inte elda upp boken. Väldigt synd för som sagt så hade storyn kunnat vara så rolig att följa. Det känns som att författaren försöker vara seriös och rolig samtidigt och misslyckas,
Men språket var i alla fall lättläst så det var ingen tung bok att läsa. Det ska komma en fortsättning till hösten, vi får se om jag ger den en chans.

Betyg: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar