torsdag 26 februari 2015

Livet på mars

Det var tur att jag inte visste att fler än jag tyckte Livet på mars var en besvikelse när jag lånade den. För jag lyckades i alla fall ta mig igenom de första 100 sidorna med hopp i själen innan jag insåg vilket misstag jag gjort.
"A book with bad reviews"




Författare: Micael Dahlen

Handling: Marty Andersson har alltid känt sig utanför och alla försök att bete sig som en människa har hittills misslyckats. Kanske är det lika bra att ge upp? Men ödet vill annorlunda en ödesdiger tangenttryckning i en internationell pengatvättshärva flyttar femtiofyra miljoner till Martys bankkonto och med dem kommer en möjlighet att hitta hem. Hem till Mars.

Men med nya pengar kommer som bekant nya vänner och nya problem. Resan hem blir därför allt annat än enkel när ryska torpeder, avdankade rymdforskare och egotrippade Hollywoodstjärnor korsar hans väg.

Omdöme: Jag trodde alltså att jag hade lånat hem en spännande bok om en utomjording som ska åka hem och träffa sin utomjordingsfamilj. Det var fel insåg jag snabbt. Det här var nog så långt bort från science fiction bok som det går att komma. Historien jag läst var en rörig och hetsig bok om en man som reser runt med nyfunna vänner. Inget spännande händer vid något tillfälle alls. Karaktärerna är totalt ointressanta, jag kommer inte ens ihåg vad några av dem heter längre. Tur att det fanns en kategori i utmaningen för en bok med dåliga recensioner för nu har jag avklarat den delen i alla fall. :P

Betyg: 1/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar