söndag 15 februari 2015

Lilla smycket

"A book set somewhere you've always wanted to visit" fick bli Lilla smycket eftersom den utspelar sig i Paris.



Handling: "Minst tolv år hade gått sedan man slutade kalla mig Lilla smycket och jag befann mig på metrostationen Châtelet vid rusningstid. Jag följde folkströmmen på rullbandet i den ändlösa gången. En kvinna var klädd i gul kappa."

Artonåriga Thérèse tycker sig i kvinnan känna igen sin mor som påstås ha dött i Marocko tio år tidigare. Hon beslutar sig för att följa efter henne. Det blir en störtdykning ned i ett smärtsamt förflutet, i minnen som hon dittills har förträngt.

Författare: Patrick Modiano

Omdöme: Innehållet i denna historia gav mig absolut ingenting. Trots att boken var på ynka 128 sidor tog det mig 3 dagar att läsa ut den eftersom jag hellre prioriterade andra böcker.
Jag tyckte inte karaktärerna hade någon personlighet och det blir alltid segt att läsa då. Man väntade på att det skulle hända något hela tiden men det blev aldrig så. Rekommenderas icke!

Betyg: 2/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar