fredag 30 januari 2015

När Gud var en kanin

Jag valde denna bok till uppgiften "A book your mother loves", men eftersom min mamma ungefär hellre äter upp sin hand än att spendera några timmar med en bok så tog jag en bok min syster älskar istället. 



Handling: Beskrivningen bakom boken är inte särskilt utförlig; Romanen berättar historien om en bror och en syster. Det är en bok om hemligheter, barndom och om att växa upp. En bok om vänskap och familjeband, triumfer och tragedier och all däremellan. Men mer än något annat är det en bok om kärlek i alla dess former.


Författare: Sarah Winman

Omdöme: Jag hade extrema problem med att ta mig igenom denna historia. Mest för att det inte fanns någon historia. Hade inte min syster tipsat om den hade jag aldrig läst den eftersom beskrivningen bakom var så skral. Jag ifrågasatte vad det är hon tycker om med den och hon sa att den är välskriven språkmässigt, och det är jag beredd att hålla med om, men det räcker inte långt om berättelsen är tunn, händelselös och tråkig. Jag ville att nånting skulle hända men det gjorde det aldrig, det är helt enkelt en menlös historia om en bror och en syster. Inget mer.
De sista 3 kapitlena var det som att författaren intensivt försökte skrapa ihop en överraskning men det misslyckades och det slutade med att jag hetsläste mig igenom de sista sidorna för att helt enkelt bli av boken och kunna lämna in till den biblioteket idag!
Inte nöjd.

Betyg: 2/10

2 kommentarer:

  1. Lusläsa betyder dock att man läser jättenoggrant, hehu. Tror inte det var det du menade ;o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag menade nog nåt annat ord för att läsa ytterst snabbt men kan inte komma på vilket just nu :'D

      Radera